Dotacje na fotowoltaikę – niezbędne informacje

Osoby, które już złożyły w roku 2019 wniosek o przyznanie dofinansowania na instalacje fotowoltaiczne w ramach programu Mój Prąd, zaczynają otrzymywać pierwsze wypłaty. Budżet programu opiewa na kwotę miliarda złotych, a możliwość składania wniosków o dotacje zaplanowana jest do 2025 lub do wyczerpania limitu wolnych środków. Prosumenci muszą się wobec tego pośpieszyć ze złożeniem wniosków.

Kto może otrzymać dofinansowanie do zakupu instalacji fotowoltaicznej i na co mogą zostać przeznaczone środki?

Dotacje z programu Mój Prąd przeznaczone są tylko dla osób fizycznych. Chodzi tutaj o gospodarstwa domowe, które będą korzystać z instalacji fotowoltaicznej dla własnych potrzeb. Dofinansowanie dotyczy wyłącznie instalacji PV o mocy od 2 do 10 kW. Kwota bezzwrotnego wsparcia finansowego może pokryć do 50% kosztów kwalifikowanych instalacji fotowoltaicznej – z tym, że nie może ona przekroczyć 5 tysięcy złotych. Dotacja z programu Mój Prąd nie jest opodatkowana podatkiem dochodowym. Dopłatę mogą uzyskać wyłącznie na inwestycje w instalacje fotowoltaiczne, które zostały opłacone po 17 lipca 2019 roku. Wnioski złożone przed startem programu, nie będą rozpatrywane. Zgłoszenia o dotacje na fotowoltaikę dostępne na Innogy.pl – zarówno w wersji do wypełnienia własnoręczne, jak i na komputerze.

W jaki sposób złożyć wniosek o dotacje na fotowoltaikę?

Wniosek o przyznanie dofinansowania na instalację fotowoltaiczną można składać osobiście w siedzibie NFOŚiGW w Warszawie lub zdalnie, czyli za pośrednictwem Internetu. Możliwe jest też wysłanie wypełnionego wniosku razem z całą dokumentacją pocztą. Elektroniczny wniosek o dopłatę można składać na stronie gov.pl. Należy przejeść do zakładki Dla Obywatela, po czym kliknąć w moduł Praca i biznes, a następnie w moduł Zasiłki i pomoc finansowa. Z listy Energia trzeba wybrać usługę zatytułowaną Skorzystaj z programu Mój prąd. Konieczne jest utworzenie profilu na stornie, a po zalogowaniu się do niego, należy przystąpić do udzielenia informacji dotyczących: swojej instalacji fotowoltaicznej, licznika i numeru punktu poboru mocy. Następnym etapem jest dodanie załączników do wniosku w postaci kopii faktur stanowiących potwierdzenie wykonania inwestycji wraz z kosztami kwalifikowanymi. Po oświadczeniu i zgodzie prosumentowi wysyłany jest elektroniczny identyfikator wniosku. Informacje dotyczące przyznan

Comments are closed.